Word lid van de Cliëntenraad – denk mee over de toekomst van Horizon! De Cliëntenraad van Horizon zoekt nieuwe leden. Wij zijn dringend op zoek naar enthousiaste mensen die affiniteit hebben met het verpleeghuis en die zich willen inzetten voor het welzijn van onze bewoners. Wat doet de Cliëntenraad? De Cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van alle bewoners. Wij maken wensen en behoeften kenbaar en zetten ons in voor een nóg betere kwaliteit van zorg. De raad wordt vroegtijdig geïnformeerd over beleid en toekomstplannen, zowel vanuit de overheid als vanuit Horizon zelf. Daarbij hebben we op bepaalde onderwerpen advies- of instemmingsrecht. De Cliëntenraad vergadert vijf keer per jaar, samen met de bestuurder. De vergaderingen duren ongeveer 1,5 uur. Regelmatig schuiven deskundigen aan, zoals leden van de Raad van Toezicht, de Verpleegkundige en Verzorgende Adviesraad, de OR, of bijvoorbeeld de diëtist of zorgmanager. Zo krijgen leden een breed beeld van wat er speelt binnen de organisatie. Waarom juist nu belangrijk? De komende jaren gaat ons verpleeghuis een nieuwe fase in. Binnen twee jaar openen we een tweede locatie en onderzoeken we verdere uitbreiding in de regio. Dit vraagt aandacht voor kwaliteit, organisatieontwikkeling, financiën en bestuurlijke verankering. Het is van grote waarde als leden van de Cliëntenraad meedenken over deze doorontwikkeling. Lokale inbreng bij strategische keuzes is onmisbaar. Wie zoeken wij? Iedereen die affiniteit heeft met Horizon en graag een bijdrage levert aan het welzijn van bewoners en de ontwikkeling van onze organisatie. Hoe werkt het?
Interesse? Wilt u meedenken, meebeslissen en meewerken aan de toekomst van ons verpleeghuis? Stuur dan een mail naar: [email protected] of [email protected] Samen maken we de zorg beter – doet u mee?
0 Opmerkingen
Leave a Reply. |
|
